Dažnai užduodami klausimai

„Mobile-ID“ paslaugą teikia jūsų mobiliojo ryšio operatorius.

Estijoje: „Elisa, Telia arba „Tele2. Lietuvoje: „Bitė“, „Telia arba „Tele2.

Bendroji informacija

„Mobile-ID“ yra elektroninis tapatybės nustatymo dokumentas, kurį Estijoje pilnai remia valstybė. Pastaraisiais metais jis itin sparčiai populiarėja Lietuvoje. „Mobile-ID“ naudojimas internetu yra labai panašus į tapatybės kortelės, tačiau jam nereikia išmaniojo kortelių skaitytuvo. Juo galite naudotis norėdami autentifikuoti save (t. y. prisijungti prie bankų, interneto svetainių, valstybinių paslaugų ir t.t.) bei pasirašyti dokumentus (patvirtinti operacijas, pasirašyti teisiškai įpareigojančias sutartis ir kt.).

  • Reikalavimai naudojantis „Mobile-ID“

    „Mobile-ID“ yra sprendimas, kuriam naudojama SIM kortelė. Taigi naudotojams reikia su mobiliojo ryšio operatoriumi sudarytos paslaugų teikimo sutarties ir specialios SIM kortelės.

    Geriausia yra tai, jog kartą suaktyvinę „Mobile-ID“, jį galite naudoti keliuose įrenginiuose. Pavyzdžiui, jei norite kompiuteriu prisijungti prie internetinės bankininkystės, tereikia pradėti prisijungimo procesą pasirenkant „Mobile-ID“, įvesti telefono numerį ir patvirtinti mobiliajame įrenginyje gautą užklausą.

  • Ar galima „Mobile-ID“ naudoti keliaujant?

    Taip, be abejo! „Mobile-ID“ kiekvienai operacijai patvirtinti naudoja vieną arba dvi SMS žinutes, taigi, jei turite prieigą prie mobiliojo telefono, būsite pasirengę net prisijungus prie tarptinklinio ryšio!

  • Ar nepilnamečiai gali naudotis „Mobile-ID“?

    Minimalus „Mobile-ID“ naudotojo amžius yra 7 metai, bet kiekvienas mobiliojo ryšio operatorius gali nustatyti savo amžiaus limitą. Todėl būtinai pasitikrinkite pas vieną iš pas vieną iš paslaugų teikėjų.

  • Ar norėdamas suaktyvinti „Mobile-ID“ turiu nuvykti į policiją?

    Ne, norint pradėti naudotis „Mobile-ID“ jums daugiau nebereikia vykti į policijos ar pasienio apsaugos aptarnavimo punktus. Visą informaciją suteiks jūsų mobiliojo ryšio operatorius, kuris taip pat suaktyvins sertifikatus.

  • Ar tuo pačiu „Mobile-ID“ gali naudotis daugiau negu vienas asmuo?

    Ne! Tai oficialus tapatybės nustatymo dokumentas ir juo naudotis leidžiama tik asmeniui, kuriam jis paskirtas.

Sertifikatai

„Mobile-ID“ sertifikatai galioja 5 metus ir juos galite suaktyvinti per savo mobiliojo ryšio operatorių. Sertifikatų atnaujinti negalėsite, kai pasibaigs jų galiojimas. Tuomet turėsite pakeisti turimą SIM kortelę nauja.

  • Kaip suaktyvinti „Mobile-ID“ sertifikatus?

    Nuvykite pas mobiliojo ryšio operatorių. Kiekvienas jų turi savo sertifikatų suaktyvinimo procesą.

  • Kas bus, kai mano sertifikatai baigs galioti?

    Jums reikės naujos SIM kortelės – užsisakykite ją prieš baigiant galioti turimam „Mobile-ID“! Dauguma mobiliojo ryšio operatorių leidžia užsisakyti naują SIM kortelę savitarnos portale.

PIN kodas

Su PIN kodais galite užtikrinti „Mobile-ID“ saugumą: PIN1 apsaugo autentifikavimą, o PIN2 – skaitmeninį pasirašymą. PUK kodas naudojamas norint atblokuoti PIN kodus, jei jie užsiblokuotų. Laikykite PIN ir PUK kodus saugioje vietoje ir niekam jų neatskleiskite!

  • Ar galiu pasikeisti PIN kodus?

    Telefone atidarykite „Mobile-ID“ programėlę ir meniu pasirinkite „Keisti kodus“. Ten taip pat galite atblokuoti PIN kodus, jei jie netyčia užsiblokuos.

    Pastaba! Norint atblokuoti PIN kodus, jums bus reikalingas PUK kodas!

  • Kas nutiks, jei pamesiu / užmiršiu PIN kodus?

    Jei pamiršote PIN kodą, bet vis dar turite PUK kodą, atidarykite „Mobile-ID“ programėlę ir meniu juostoje susiraskite užrašą „Keisti kodus“. PIN kodus galite atblokuoti naudodami PUK kodą.

    Jei taip pat pametėte ar užmiršote PUK kodą, turėsite užsisakyti naują „Mobile-ID“ SIM kortelę.

  • Kaip pasirūpinti PIN ir PUK kodų saugumu?

    Nelaikykite PIN ir PUK kodų vietose, kurios bus lengvai pasiekiamos asmenims, pavogusiems jūsų telefoną, kompiuterį, piniginę ar pan.!

    Geriausia juos įsiminti, bet suprantame, kad tai ne visada tinkamas pasirinkimas. „Mobile-ID“ programėlėje PIN kodus galite pakeisti į lengviau įsimenamą skaičių kombinaciją. Taip pat visada galite juos užsirašyti naudodami savo paties slaptažodį. Pavyzdžiui, užmaskuokite juos kaip artimųjų telefono numerius ir išsaugokite adresų knygoje arba susikurkite kodų šifravimo sistemą, kurią žinote tik jūs.

    Nepamirškite, kad už savo „Mobile-ID“ saugumą ir visus su juo atliekamus veiksmus esate atsakingi jūs. Todėl pasirūpinkite, kad niekas negalėtų rasti jūsų PIN ir PUK kodų!